Hydroterapia

To wykorzystanie wody do celów leczniczych.
W zabiegach wodnych działa na chorego czynnik termiczny, hydrostatyczny i mechaniczny. Zabiegi te powodują rozluźnienie mięśni, przekrwienie tkanek, zwiększenie odpływu chłonki i dopływ krwi żylnej do serca.

Kąpiel perełkowa

Masaż wirowy kończyn górnych

Masaż wirowy kończyn dolnych

Hydromasaż automatyczny

Kąpiel perełkowa z hydromasażem

Aquavibron

Kąpiele perełkowe - na skutek fizycznego masażu powodowanego ruchem wody następuje  rozluźnienie napięcia mięśni przyśpieszone zostaje krążenie krwi, a tym samym uaktywniają się procesy przemiany materii, odtruwania i oczyszczania całego organizmu. Powoduje to przekrwienie tkanek, przemieszczenie płynów ustrojowych, zwiększenie dopływu krwi żylnej do serca oraz następuje poprawa procesów przemiany materii, daje uczucie rozluźnienia i odprężenia.

Kąpiele wirowe kończyn górnych lub dolnych - nazywane również masażem wirowym. Jest to stały natrysk na kończyny zanurzone w wodzie z dysz umieszczonych w ściankach wanienek. Powoduje rozluźnienie mięśni, zmniejszenie obrzęków, zwiększenie krążenia oraz poprawę przemiany materii.

Wskazania do leczenia:

• w początkowych stadiach nadciśnienia tętniczego,
  • nadpobudliwości nerwowej,
  • migrenie,
  • bezsenności,
  • zaburzeniach krążenia obwodowego,
  • wspomagająco w chorobach ze wzmożonym napięciem mięśniowym.

Hydromasaż automatyczny

Zabieg wykonuje się w specjalstycznej wannie o zróżnicowanym ułożeniu dysz, przez które , pod dużym ciśnieniem , woda masuje ciało, powodując tym rozluźnienie mięśni.

Kąpiel perełkowa z hydromasażem

Zabieg hydromasażu nie tylko relaksuje i odpręża, dotlenia organizm i pomaga w leczeniu wielu schorzeń. Ciepła woda i rytmiczny masaż rozszerzają naczynia krwionośne, powodując szybsze krążenie krwi, stymulują także wydzielanie endorfin - hormonów szczęścia. Hydromasaż pomaga uśmierzać bóle kręgosłupa, stawów, łagodzi niektóre z objawów cukrzycy, leczy migrenę i bezsenność, niweluje dolegliwości spowodowane przez naderwania ścięgien, zwichnięcia, nadmierne forsowanie mięśni i przyspiesza ich odnowę po męczących treningach. Masaż wodny działa też korzystnie na skórę: nawilża ją, dotlenia, wygładza i czyni sprężystą.

Wskazania:

• rekonwalescencja urazów tkanek miękkich i złamań,
  • zaburzenia krążenia,
  • bóle kręgosłupa,
  • bóle reumatyczne,
  • nadwaga, cellulit,
  • bezsenność,
  • leczenie nerwic

Masaż podwodny ręczny

Zabieg wykonywany w zanurzeniu w wodzie o temepraturze 34-37 stopni Celcjusza. Pacjent poddawany jest masażowi strumieniami wody i powietrza oraz ciśnienia hydrostatycznego wody. Sprzyja to rozszerzeniu naczyń krwionośnych.

Wskazania:

• choroby układu kostno stawowego i mięśniowwgo
  • zaburzenia przemiany materii, otyłość
  • nerwobóle, rwa kulszowa
  • stany po urazach
  • zaniki mięśniowe, niedowłady

Aquavibron

Jest to suchy masaż wykonywany aparatem z drgającą membraną. Membranę wprowadza w drgania przepływająca pod ciśnieniem przez aparat woda. Działanie aquavibronu i skutek terapeutyczny jest podobny do masażu klasycznego.