facebook
google plus
UZDROWISKO

Kropla Wiedzy

Progresywna relaksacja mięśni

 
designed by Jcomp/Freepik.com

 

Każdy z nas potrzebuje odprężenia i w tym celu szuka najlepszej dla siebie metody relaksacji. Jedną z nich może być progresywna relaksacja mięśni inaczej zwana treningiem Jacobsona, której założeniem jest fakt, że zmniejszenie napięcia mięśniowego ma pozytywny wpływ na układ nerwowy człowieka. Regularny trening relaksacji tą metodą pozwala na osiągnięcie odprężenia całego ciała, łagodzi doznania bólowe, obniża napięcie mięśniowe i stężenie hormonu stresu. Zapraszamy do lektury poniższego artykułu i wypróbowania progresywnej relaksacji mięśni we własnym domu. 

 

 

Fizjoterapeuta - pierwsza pomoc w problemach z narządem ruchu

 

Kolejki do lekarzy skutecznie zniechęcają nas do zajęcia się zdrowiem naszego narządu ruchu. Zazwyczaj z pomocy specjalisty korzystamy dopiero wtedy, kiedy zawiodą już wszystkie „domowe” sposoby na rozwiązanie danego problemu. Jednak maść przeciwbólowa, leki przeciwzapalne, żelowe okłady przynoszą najczęściej doraźną ulgę. Jeżeli naprawdę chcemy pozbyć się problemu powinniśmy skorzystać z pomocy fizjoterapeuty.

 

 

 

Zdrowy styl życia - zmotywuj się do zmiany!

 
designed by creativeart/Freepik.com

 

Zdrowy styl życia. Zdajemy sobie sprawę z tego, że powinniśmy go prowadzić, ale czasami wprowadzenie jego zasad jest dla nas trudniejsze niż myśleliśmy. W poniższym artykule psycholog z naszego Centrum Rehabilitacji postara się przybliżyć proste metody, które mogą nam pomóc w zwiększeniu motywacji do zmiany złych nawyków i ułatwić trudny proces adaptacji do nowej sytuacji. Zaledwie kilka prostych trików, odrobina samozaparcia i już wkrótce może okazać się, że to co wydawało się nie do osiągnięcia jest teraz jednym z największych sukcesów. Do dzieła! 

 

 

 

Zdrowe grillowanie

 
designed by mrsiraphol/Freepik.com

 

Bez wątpienia zbliżająca się „majówka” jest symbolem rozpoczęcia sezonu grillowego. Z każdym dniem wiosny robi się coraz cieplej i słoneczniej przez co chętniej spędzamy czas na zewnątrz. Wspólne grillowanie daje nam możliwość spotkania się z rodziną, znajomymi przy jednoczesnym cieszeniu się ze samczych potraw. Jednak czy grillowanie jest zdrowe? Co zrobić aby grillowanie nie wypłynęło negatywnie na nasze zdrowie? Oto kilka prostych wskazówek przygotowanych przez dietetyka z naszego Centrum Rehabilitacji.

 

 

 

 

Poranna gimnastyka - recepta na udany dzień

 
designed by Freepik.com

 

Nasze poranki zazwyczaj wyglądają tak samo. Ignorowanie kolejnych dzwonków budzika, szybka poranna toaleta, kubek kawy na dobudzenie, stres i pośpiech. Jednak czy taki sposób rozpoczynania dnia na pewno jest dla nas zdrowy? A gdyby tak zaczynać dzień powoli i z uśmiechem, poświęcając chwilę na "obudzenie" całego organizmu? Wystarczy zaledwie 10 - 15 minut porannej gimnastyki, aby w prosty sposób zaktywizować układ krążenia, układ oddechowy, rozruszać stawy. Dodatkową zaletą jest także wzrost poziomu endorfin i lepsze samopoczucie. W poniższym artykule nasi fizjoterapeuci proponują zestaw prostych ćwiczeń, które przygotują ciało do całodziennej aktywności i pobudzą do działania lepiej niż najmocniejsza kawa. Warto je wypróbować.