Kropla Wiedzy

Kontuzje biegaczy

W ciągu ostatnich kilku lat bieganie stało się jednym z najbardziej popularnych sportów wśród osób w każdym wieku. Do jego uprawiania nie potrzeba specjalnych przyrządów. Wystarczy odrobina motywacji i wygodne sportowe obuwie. Niestety jest to także sport, który wiąże się z dość szeroką gamą kontuzji, które mogą dotknąć zarówno osoby biegające na długich dystansach jak i początkujących amatorów. Dlatego rozpoczynając swoją przygodę z bieganiem należy zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie przygotowanie sprawnościowe i rozsądne podejście do tej aktywności. W poniższym artykule przedstawiamy najczęstsze kontuzje biegaczy oraz w jaki sposób zachować się w razie ich wystąpienia.

Dobór odpowiedniego tornistra

designed by  - Freepik.com

Wakacje powoli dobiegają końca. Czas pomyśleć o szkolnej wyprawce. Jednym z najważniejszych jej elementów jest tornister. Jak prawidłowo go dobrać i nosić, aby nie szkodził kręgosłupowi dziecka? Na to pytanie odpowiadają fizjoterapeuci z naszego Centrum Rehabilitacji w poniższym artykule.

Zestaw ćwiczeń przy biurku dla zapracowanych

Ciągłe napięcie, stres, deadline’y? W tych warunkach ciężko pamiętać o tym co najważniejsze - naszym zdrowiu. A ono też potrzebuje naszego czasu i uwagi. Aby pokazać istnienie poważnego problemu jakim jest pracoholizm na 12 sierpnia ustanowiono Dzień Pracoholika. Pracoholizm nie jest bowiem zdrowy i tak jak każde inne poważne uzależnienie może wyniszczać psychicznie i fizycznie. W poniższym artykule przypominamy wszystkim którzy pracują dużo i intensywnie przed komputerem jak powinna wyglądać prawidłowa postawa podczas pracy przy biurku oraz jakie ćwiczenia w przerwach zalecają nasi fizjoterapeuci. Zapraszamy do lektury!

Kolano skoczka

designed by  - Freepik.com

„Kolano skoczka” to częsta przypadłość osób uprawiających sporty, zwłaszcza tych dyscyplin, których nieodzownym elementem jest wyskok. Niejednokrotnie przyczyniła się do przedwczesnego  zakończenia kariery przez cenionych zawodników, a nieleczona może być przyczyną dużego dyskomfortu w codziennym życiu. Czym właściwie jest to schorzenie, jakie są jego objawy i jak przebiega leczenie i rehabilitacja dowiecie się z tego krótkiego artykułu.

Rehabilitacja po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego oraz zasady funkcjonowania pacjenta po operacji

designed by pressfoto - Freepik.com

Aby uniknąć kalectwa związanego ze zwyrodnieniem stawu  biodrowego oraz odzyskać dawną swobodę ruchów, pacjenci  często kierowani są na operację wszczepienia endoprotezy.  O rozpoczęciu i sukcesie rehabilitacji po wykonaniu zabiegu decyduje wiele czynników. Jakie kroki podjąć po zabiegu, kiedy rozpocząć i jak prowadzić rehabilitację oraz jak przygotować mieszkanie na powrót do domu przeczytacie w poniższym artykule.