Kropla Wiedzy

Zestaw ćwiczeń przy biurku dla zapracowanych

Ciągłe napięcie, stres, deadline’y? W tych warunkach ciężko pamiętać o tym co najważniejsze - naszym zdrowiu. A ono też potrzebuje naszego czasu i uwagi. Aby pokazać istnienie poważnego problemu jakim jest pracoholizm na 12 sierpnia ustanowiono Dzień Pracoholika. Pracoholizm nie jest bowiem zdrowy i tak jak każde inne poważne uzależnienie może wyniszczać psychicznie i fizycznie. W poniższym artykule przypominamy wszystkim którzy pracują dużo i intensywnie przed komputerem jak powinna wyglądać prawidłowa postawa podczas pracy przy biurku oraz jakie ćwiczenia w przerwach zalecają nasi fizjoterapeuci. Zapraszamy do lektury!

Kolano skoczka

designed by  - Freepik.com

„Kolano skoczka” to częsta przypadłość osób uprawiających sporty, zwłaszcza tych dyscyplin, których nieodzownym elementem jest wyskok. Niejednokrotnie przyczyniła się do przedwczesnego  zakończenia kariery przez cenionych zawodników, a nieleczona może być przyczyną dużego dyskomfortu w codziennym życiu. Czym właściwie jest to schorzenie, jakie są jego objawy i jak przebiega leczenie i rehabilitacja dowiecie się z tego krótkiego artykułu.

Rehabilitacja po wszczepieniu endoprotezy stawu biodrowego oraz zasady funkcjonowania pacjenta po operacji

designed by pressfoto - Freepik.com

Aby uniknąć kalectwa związanego ze zwyrodnieniem stawu  biodrowego oraz odzyskać dawną swobodę ruchów, pacjenci  często kierowani są na operację wszczepienia endoprotezy.  O rozpoczęciu i sukcesie rehabilitacji po wykonaniu zabiegu decyduje wiele czynników. Jakie kroki podjąć po zabiegu, kiedy rozpocząć i jak prowadzić rehabilitację oraz jak przygotować mieszkanie na powrót do domu przeczytacie w poniższym artykule.

Terapia indywidualna w pytaniach i odpowiedziach

Czym różni się terapia indywidualna od klasycznej rehabilitacji? Ile powinna trwać terapia, aby miała sens? Czy terapia indywidualna jest dla mnie? - na te i inne najczęstsze pytania naszych pacjentów dotyczące terapii indywidualnej odpowiada lekarz Centrum Rehabilitacji Swoszowice dr Piotr Paluch, ortopeda i traumatolog, specjalista rehabilitacji medycznej.

Dzierganie jest zdrowe!

Począwszy od 2005 roku w drugą sobotę czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Dziergania w Miejscach Publicznych. Chcemy przekonać Was, że to hobby jest nie tylko praktyczne, ale i bardzo zdrowe! Zapraszamy do przeczytania co na temat szydełkowania, robienia na drutach i wyszywania ma do powiedzenia nasz fizjoterapeuta Marek Wołodko.