Kropla Wiedzy

Poranna gimnastyka - recepta na udany dzień

designed by Freepik.com

Nasze poranki zazwyczaj wyglądają tak samo. Ignorowanie kolejnych dzwonków budzika, szybka poranna toaleta, kubek kawy na dobudzenie, stres i pośpiech. Jednak czy taki sposób rozpoczynania dnia na pewno jest dla nas zdrowy? A gdyby tak zaczynać dzień powoli i z uśmiechem, poświęcając chwilę na "obudzenie" całego organizmu? Wystarczy zaledwie 10 - 15 minut porannej gimnastyki, aby w prosty sposób zaktywizować układ krążenia, układ oddechowy, rozruszać stawy. Dodatkową zaletą jest także wzrost poziomu endorfin i lepsze samopoczucie. W poniższym artykule nasi fizjoterapeuci proponują zestaw prostych ćwiczeń, które przygotują ciało do całodziennej aktywności i pobudzą do działania lepiej niż najmocniejsza kawa. Warto je wypróbować.

Zespół cieśni nadgarstka

designed by Freepik.com

Zespół cieśni nadgarstka często określany jest jako przewlekła choroba układu ruchu wywołana sposobem wykonywania pracy. Jeszcze 50 lat temu przypadłość ta nie była tak powszechna jak dziś. Obecnie w niektórych krajach stanowi przyczynę nawet 8% zwolnień lekarskich pracowników biurowych. Brzmi poważnie? Zapraszamy do lektury artykułu w którym postaramy się przybliżyć jakie są objawy zespołu cieśni nadgarstka i jak go leczyć.

Najczęstsze kontuzje osób aktywnych

designed by Freepik.com

Aby być zdrowym, czuć się dobrze i  być w formie długie lata  należy ćwiczyć. Ruch i zdrowy tryb życia to najbardziej obecnie preferowana forma spędzania wolnego czasu. Dlatego ćwiczymy dużo, dbamy o siebie… Ale czy robimy to dobrze? Przecież ruch to również ryzyko kontuzji  i urazów. Warto uświadomić sobie, że brak właściwego przygotowania do sportu lub złe wyposażenie, mogą sprzyjać wypadkom. W poniższym artykule postaramy się przybliżyć najczęściej występujące w czasie sportu urazy oraz podpowiemy jak im zapobiegać.

Rola prawidłowego żywienia w procesie rehabilitacji narządu ruchu

designed by Rawpixel.com/Freepik.com

W przypadku wystąpienia problemów z narządem ruchu najważniejszą rzeczą jest odpowiednia pomoc lekarska i rehabilitacja. Niewiele osób zdaje sobie jednak sprawę jak ogromną rolę w procesie rehabilitacji narządu ruchu odgrywa prawidłowe żywienie. Odpowiednio prowadzona dieta może nie tylko łagodzić dolegliwości bólowe, ale także leczyć stany zapalne w stawach, dzięki czemu proces rehabilitacji będzie przebiegał sprawniej. W poniższym artykule postaramy się przybliżyć podstawowe, ale zarazem bardzo ważne zasady żywieniowe dla  pacjentów zmagających się z problemami ze strony narządu ruchu.

Bolesny problem - rwa kulszowa

designed by Freepik.com

Dopada nagle, w najmniej oczekiwanych sytuacjach, objawia się ostrym, kłującym bólem przesuwającym się wzdłuż pośladków i bioder, często jest tak silna, że nie możesz się ruszyć. Rwa kulszowa, bo o niej mowa, to jedna z częściej spotykanych przypadłości bólowych dotycząca odcinka lędźwiowo – krzyżowego kręgosłupa. Jak sobie radzić w razie jej wystąpienia i co robić, aby uniknąć jej nawrotów omawiamy w poniższym artykule.