Zabiegi

Zabiegi rehabilitacyjne Kraków

Sprawdź naszą ofertę zabiegów rehabilitacyjnych. Jako jedyni w Krakowie łączymy nowoczesną rehabilitację z ZABIEGAMI BALNEOLOGICZNYMI i hydroterapią.

Balneologia

Zabiegi siarczkowe

Stosowane u nas do kąpieli leczniczych wody siarczkowe, to wody siarczanowo-wodorowęglanowo-wapniowo-magnezowe zawierające też wiele innych mikroelementów. Głównym  czynnikiem aktywnie działającym w naszych wodach jest – jon siarczkowy, który bardzo dobrze wchłania się przez skórę do wszystkich tkanek organizmu, zapobiega niszczeniu tkanek przez procesy zapalne, zapobiega uszkodzeniu naczyń krwionośnych i poprawia krwiobieg. Kąpiele siarczkowe działają regenerująco na tkankę łączną, co sprzyja leczeniu chorób reumatycznych, chorób zwyrodnieniowych stawów, a także korzystnie działają w miażdżycy naczyń tętniczych. Mają również działanie odtruwające np. przy zatruciach ołowiem.

Dowiedz się jak wygląda kąpiel siarczkowa, jak się przygotować, o czym pamiętać. Zebraliśmy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania naszych pacjentów:

Kąpiele siarczkowe

O tym, jak siarka wpływa na nasz organizm przeczytasz również w naszych artykułach na blogu “Kropla wiedzy”:

Balneologia

Zabiegi borowinowe

Borowina ma dużą pojemność cieplną i małe przewodnictwo co sprzyja równomiernemu, stopniowemu głębokiemu przegrzewaniu tkanek poddanych zabiegowi. Ciepło zwiększa przemianę materii, działa przeciwzapalnie, zmniejsza dolegliwości bólowe i napięcie mięśniowe.
Mechanizm sorpcyjno-wymiennikowy działa bakteriobójczo i bakteriostatycznie oraz przeciwzapalnie. Przekazywane do skóry składniki działają regenerująco na uszkodzone tkanki, między innymi aktywując naturalne procesy biochemiczne.

Kinezyterapia

Leczenie ruchem

Kinezyterapia to dziedzina fizjoterapii obejmująca całość zagadnień związanych z leczeniem ruchem. Najważniejszą jej częścią jest gimnastyka lecznicza. Do zadań kinezyterapii należy przywrócenie pełnej sprawności fizycznej, jeśli jest to tylko możliwe w danym schorzeniu, lub maksymalnej sprawności fizycznej w przypadku chorób o charakterze przewlekłym lub wywołujących nieodwracalne zmiany.

Hydroterapia

Leczenie wodą

Hydroterapia to wykorzystanie wody do celów leczniczych. Wodę stosuje się w różnych postaciach, o różnej temperaturze i pod różnym ciśnieniem zarówno do zabiegów leczniczych jak i profilaktycznych.

W zabiegach wodnych działa na chorego czynnik termiczny, hydrostatyczny i mechaniczny. Zabiegi te powodują rozluźnienie mięśni, przekrwienie tkanek, zwiększenie odpływu chłonki i dopływ krwi żylnej do serca.

Fizykoterapia

Zabiegi fizykalne

Fizykoterapia to wykorzystanie do celów leczniczych różnych zjawisk fizycznych, takich jak prąd elektryczny, światło, magnetyzm, ultradźwięki czy niska temperatura.

Zabiegi te, stosowane na miejsca zmienione chorobowo, nie tylko pomagają łagodzić odczuwany ból, ale też wspomagają leczenie i łagodzenie powstałych zmian zwyrodnieniowych i urazów.

Masaże

Zabiegi masażu

Masaż jest jedną z najstarszych form terapii znaną człowiekowi. Poprzez odpowiednio dobrane techniki manualne masażysta może uzyskać efekt rozluźnienia mięśni, skóry i tkanek podskórnych, a także zwiększenia ukrwienia w okolicy poddanej zabiegowi, co skutkuje zmniejszeniem bólu i przyspieszeniem gojenia się tkanek. Uzyskany efekt rozluźnienia mięśni wpływa także na rozluźnienie psychofizyczne, pomagając walczyć ze stresem i zmęczeniem psychicznym.

Galeria zdjęć

Nasze zabiegi