Fizykoterapia

Światłoterapia

Lampa Medisun 700 UVB 311 nm

Lampa Sollux - nagrzewanie tkanek za pomocą lampy o silnym świetle podczerwonym. Dzięki przegrzaniu tkanek uzyskuje się miejscową poprawę ukrwienia oraz pobudzenie procesów metabolicznych. W wyniku podwyższenia progu bólu naświetlanie w seriach działa przeciwbólowo.

Zabieg stosowany w leczeniu: przewlekłych stanów zapalnych układu ruchu, starych zmian pourazowych, nerwobólów, zespołów bólowych kręgosłupa, zapalenia zatok.

Lampa Bionik - leczenie światłem spolaryzowanym (bio-V, bioptron), stanowi przydatną metodę uzupełniającą w wielu jednostkach chorobowych z uwagi na jego właściwości leczenia bólu, obrzęku, stanu zapalnego, działanie bakteriostatyczne i wirusobójcze.

Wskazaniami są tu: choroby skórne (łuszczyca, egzema, trądzik), alergie (infekcje, opryszczki), schorzenia reumatyczne kręgosłupa oraz stawów, bóle mięśniowe, wszelkiego rodzaju kontuzje, bóle różnego pochodzenia.

Lampa Medisun 700 UVB 311 nm - fototerapia z użyciem lampy MEDISUN 700 jest stosowana w leczeniu łuszczycy i bielactwa. Polega na eksponowaniu skóry na promienie UVB.

Terapia ultradźwiękami

Ultradźwięki

Ultradźwięki – fale akustyczne, które wywołują w organizmie następujące skutki: poprawiają ukrwienie, wywierają działanie przeciwbólowe, polepszają przewodnictwo nerwów, zmniejszają napięcie mięśni szkieletowych.

Wskazania do leczenia: zwyrodnieniowe i zapalne choroby stawów, ostrogi piętowe, stany po urazach, choroby obwodowego układu nerwowego, niektóre choroby skóry (twardzina, bliznowce).

Elektroterapia

Prądy diadynamiczne (DD) zwane inaczej prądami Bernarda - prądy małej częstotliwości Wykazują one silne działanie przeciwbólowe, powodują rozszerzenie naczyń i przekrwienie, zmniejszają napięcie mięśni.

Mają zastosowanie w leczeniu: zespołów bólowych, w chorobie zwyrodnieniowej stawów, nerwobólach, stanach po urazach narządu ruchu, chorobach naczyń obwodowych, w niedowładach. Mogą być wykorzystywane do wykonywania elektrostymulacji mięśni zdrowych lub nieznacznie uszkodzonych (niedowłady i zaniki mięśni z nieczynności).

Prądy interferencyjne - działają przeciwbólowo, pobudzają do skurczu mięśnie szkieletowe, rozszerzają naczynia krwionośne, a w związku z tym usprawniają krążenie obwodowe. Wpływają na autonomiczny układ nerwowy, usprawniają procesy odżywcze i przemianę materii tkanek, zmniejszają napięcie współczulnego układu nerwowego.

Znajdują zastosowanie m.in. w: zespołach bólowych, przebiegu choroby zwyrodnieniowej stawów kręgosłupa i kończyn, nerwobólach, zapaleniach okołostawowych, zespołach naczyniowych, stanach po urazach narządu ruchu.

Jonoforeza jest to sposób wprowadzenia jonów lub cząsteczek leków poprzez skórę lub błonę śluzową pod wpływem prądu stałego. W zależności od rodzaju użytego leku uzyskuje się poprawę unerwienia, zmniejszenie bólu, zwiększenie uwapnienia kośćca, działanie przeciwzapalne, zmiękczanie blizn.

Prądy Tens - prądy średniej i wysokiej częstotliwości silnie działające przeciwbólowo. Działanie  to oparte jest na wygaszaniu bólu przez stymulację nerwów. Wskazaniami są ostre i chroniczne zespoły bólowe mięśni, kręgosłupa i stawów, nerwobóle.

Prądy Kotza - Są to prądy średniej częstotliwości. Służą do stymulacji mięśni w zaniku prostym, w celu zwiększenia ich siły i masy.

Laseroterapia

Laseroterapia to leczenie promieniami lasera, które doprowadzają energię o podwyższonym natężeniu do tkanek położonych głębiej.

DZIAŁANIE:

• przeciwzapalne,
  • przeciwbólowe,
  • przeciwobrzękowe,
  • rozkurczowe,
  • przeciwkrwotoczne,
  • pobudzanie przemiany materii,
  • wpływanie na procesy hormonalne,
  • immunologiczne,
  • przyśpieszające regenerację nerwów.

Magnetoterapia

Magnetronik

Magnetronic (leczenie polem magnetycznym małej częstotliwości) - odpowiednia dawka pola magnetycznego wpływa na poprawę odżywienia tkanek, przyspiesza zrost kostny, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco.

Zabieg stosowany w leczeniu: stanów po złamaniach kości, zwichnięciach stawów, naderwania ścięgien i torebek stawowych, zmian zwyrodnieniowych i stanów zapalnych stawów kręgosłupa i kończyn, osteoporozy.