Fizykoterapia

Światłoterapia

Lampa Medisun 700 UVB 311 nm

Lampa Sollux - nagrzewanie tkanek za pomocą lampy o silnym świetle podczerwonym. Dzięki przegrzaniu tkanek uzyskuje się miejscową poprawę ukrwienia oraz pobudzenie procesów metabolicznych. W wyniku podwyższenia progu bólu naświetlanie w seriach działa przeciwbólowo.

Zabieg stosowany w leczeniu: przewlekłych stanów zapalnych układu ruchu, starych zmian pourazowych, nerwobólów, zespołów bólowych kręgosłupa, zapalenia zatok.

Lampa Bionik - leczenie światłem spolaryzowanym (bio-V, bioptron), stanowi przydatną metodę uzupełniającą w wielu jednostkach chorobowych z uwagi na jego właściwości leczenia bólu, obrzęku, stanu zapalnego, działanie bakteriostatyczne i wirusobójcze.

Wskazaniami są tu: choroby skórne (łuszczyca, egzema, trądzik), alergie (infekcje, opryszczki), schorzenia reumatyczne kręgosłupa oraz stawów, bóle mięśniowe, wszelkiego rodzaju kontuzje, bóle różnego pochodzenia.

Lampa Medisun 700 UVB 311 nm - fototerapia z użyciem lampy MEDISUN 700 jest stosowana w leczeniu łuszczycy i bielactwa. Polega na eksponowaniu skóry na promienie UVB.

Terapia ultradźwiękami

Ultradźwięki

Ultradźwięki – fale akustyczne, które wywołują w organizmie następujące skutki: poprawiają ukrwienie, wywierają działanie przeciwbólowe, polepszają przewodnictwo nerwów, zmniejszają napięcie mięśni szkieletowych.

Wskazania do leczenia: zwyrodnieniowe i zapalne choroby stawów, ostrogi piętowe, stany po urazach, choroby obwodowego układu nerwowego, niektóre choroby skóry (twardzina, bliznowce, owrzodzenia żylakowate podudzi).

Elektroterapia

Prądy diadynamiczne (DD) zwane inaczej prądami Bernarda - prądy małej częstotliwości Wykazują one silne działanie przeciwbólowe, powodują rozszerzenie naczyń i przekrwienie, zmniejszają napięcie mięśni.

Mają zastosowanie w leczeniu: zespołów bólowych, w chorobie zwyrodnieniowej stawów, nerwobólach, stanach po urazach narządu ruchu, chorobach naczyń obwodowych, w niedowładach. Mogą być wykorzystywane do wykonywania elektrostymulacji mięśni zdrowych lub nieznacznie uszkodzonych (niedowłady i zaniki mięśni z nieczynności).

Prądy interferencyjne - działają przeciwbólowo, pobudzają do skurczu mięśnie szkieletowe, rozszerzają naczynia krwionośne, a w związku z tym usprawniają krążenie obwodowe. Wpływają na autonomiczny układ nerwowy, usprawniają procesy odżywcze i przemianę materii tkanek, zmniejszają napięcie współczulnego układu nerwowego.

Znajdują zastosowanie m.in. w: zespołach bólowych, przebiegu choroby zwyrodnieniowej stawów kręgosłupa i kończyn, nerwobólach, zapaleniach okołostawowych, zespołach naczyniowych, migrenie, samorodnej sinicy kończyn, stanach po urazach narządu ruchu.

Jonoforeza jest to sposób wprowadzenia jonów lub cząsteczek leków poprzez skórę lub błonę śluzową pod wpływem prądu stałego. W zależności od rodzaju użytego leku uzyskuje się poprawę unerwienia, zmniejszenie bólu, zwiększenie uwapnienia kośćca, działanie przeciwzapalne, zmiękczanie blizn.

Prądy Tens - prądy średniej i wysokiej częstotliwości silnie działające przeciwbólowo. Działanie  to oparte jest na wygaszaniu bólu przez stymulację nerwów. Wskazaniami są ostre i chroniczne zespoły bólowe mięśni, kręgosłupa i stawów, nerwobóle.

Prądy Kotza - Są to prądy średniej częstotliwości. Służą do stymulacji mięśni w zaniku prostym, w celu zwiększenia ich siły i masy.

Laseroterapia

Laseroterapia to leczenie promieniami lasera, które doprowadzają energię o podwyższonym natężeniu do tkanek położonych głębiej.

DZIAŁANIE:

• przeciwzapalne,
  • przeciwbólowe,
  • przeciwobrzękowe,
  • rozkurczowe,
  • przeciwkrwotoczne,
  • pobudzanie przemiany materii,
  • wpływanie na procesy hormonalne,
  • immunologiczne,
  • przyśpieszające regenerację nerwów.

Magnetoterapia

Magnetronik

Magnetronic (leczenie polem magnetycznym małej częstotliwości) - odpowiednia dawka pola magnetycznego wpływa na poprawę odżywienia tkanek, przyspiesza zrost kostny, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie i rozluźniająco.

Zabieg stosowany w leczeniu: stanów po złamaniach kości, zwichnięciach stawów, naderwania ścięgien i torebek stawowych, zmian zwyrodnieniowych i stanów zapalnych stawów kręgosłupa i kończyn, osteoporozy, choroby niedokrwiennej serca.